Svenska Riskkapitalföreningen

Inbjudan till media: Svenska Riskkapitalföreningens Nordiska Konferens 2007

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2007 12:55 CEST

Vi vill härmed bjuda in media till Nordic Private Equity Congress – torsdagen 6 september på Hilton Stockholm Slussen. Media är välkomna att deltaga kostnadsfritt i konferensen. Det går bra att även vara med endast del av konferensdagen, men vi är tacksamma för din registrering via webb-länken längst ned i denna inbjudan.

Samtliga medarbetare på Svenska Riskkapitalföreningens kansli är närvarande under konferensen och vi strävar efter att kunna bistå med all information du som journalist önskar, både före, under och efter konferensen. Tveka inte att kontakta oss om du vill ha ytterligare information. Nedan följer en ”innehållsförteckning” över konferensdagen.

På årets konferens talar bland annat världsledande aktörer som Mark D. Kvamme, Partner på en av USAs mest ansedda venture capital-fonder, Sequoia Capital i Silicon Valley och Philip Yea, CEO på ett av världens största private equity företag, 3i Group Plc.

Huvudtemat för årets evenemang är internationell utblick. I den fortsatta utvecklingen av den nordiska private equity-marknaden är en dialog med internationella aktörer av största betydelse. Vi kommer att få höra hur de ser på Sverige, Norden och Europa jämfört med den amerikanska marknaden.

På konferensen kommer dessutom branschens årliga nordiska pris - Nordic Private Equity Achievement Award att delas ut.

Bland övriga internationella talare märks:
Jonathan Blake, Senior Partner and Head of Private Equity, SJ Berwin
Ronan Cunningham, Head of Private Equity, Irish National Pensions Reserve Fund
W. Duke DeGrassi, Managing Director, Hamilton Lane
Anne Glover, Co-Founder and Partner, Amadeus Capital
Dr. Helmut M. Schühsler, Chairman, EVCA, Managing Partner, TVM Capital

Under dagen kommer vi även att få tillfälle att höra ledande nordiska aktörer ge en överblick av trender och förändringar på den nordiska marknaden - allt från buyout och venture capital-fonder till institutionella investerare.

Bland de nordiska talarna märks:
Esko Aho, President, SITRA och tidigare Statsminister i Finland
Kathryn M Baker, Styrelsemedlem, NVCA samt Partner, Reiten & Co
Frederick Johansson, Ordförande, SVCA samt VD, SEB Företagsinvest
Jenny Rosberg, Executive Vice President, OMX The Nordic Exchange
Petri Sandell, Partner, EQT
Anders Strömblad, Ansvarig Alternativa Investeringar, Andra AP-fonden
Matti Turunen, Ordförande, FVCA samt Senior Partner, Eqvitec

Nordic Private Equity Congress 2007 arrangeras av Svenska Riskkapitalföreningen med stöd av alla de övriga nordiska riskkapitalföreningarna, EVCA samt Nordic Venture Network. Arrangemanget är den stora årliga mötesplatsen för hela den nordiska private equity-marknaden.

Moderator för konferensen är Dodi Axelsson, journalist med lång erfarenhet av ICT och globala tillväxtföretag. Dodi är född och utbildad i USA men har varit bosatt och arbetat som journalist i Sverige i mer än 10 år.

Konferensen hålls på engelska.

PROGRAM OCH ANMÄLAN OM DELTAGANDE

Mer information om konferensen samt ett komplett program hittar du på www.svca.se/npec2007. Via denna länk kan du också registrera ditt kostnadsfria deltagande som journalist.

Jan Segerfeldt
Informationschef, Svenska Riskkapitalföreningen