Axis Communications

Inbjudan till presentation av Axis niomånadersrapport

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2003 11:00 CEST

Tisdagen den 21 oktober kl 11.00 på Operaterrassen, Stockholm.

Ray Mauritsson, CEO, och Jörgen Lindquist, CFO, kommenterar rapporten och presenterar bolaget.

Moderator är Jonas Eixmann, Handelsbanken Securities.

För deltagande, anmäl er via www.financialhearings.com, på telefon 08 562 08 760, eller via e-post: hearings@financialhearings.com

Tisdagens presentation kan också följas via telefonkonferens på telefonnummer +46 (0)8 598 062 47. Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/swe/ under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", från klockan 10.30, den 21 oktober.

Axis niomånadersrapport kommer att skickas ut cirka klockan 9.00 tisdagen den 21 oktober.

Om Axis
Axis utvecklar produkter som tillför mervärde i nätverkslösningar. Företaget är en innovativ marknadsledare inom nätverksbaserad video och skrivarservrar. Axis lösningar används främst i applikationer för säkerhetssystem, fjärrövervakning och dokumenthantering. Alla produkter har som bas en egenutvecklad chip-teknologi som också säljs vidare till tredjepartsutvecklare.
Axis grundades 1984 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Företaget agerar globalt via egna kontor i fjorton länder samt genom samarbete med distributörer, systemintegratörer och OEM-partners i ett sjuttiotal länder. Mer än 95 procent av försäljningen sker utanför Sverige. Information om Axis finns på www.axis.com

För mer information vänligen kontakta:
Anne Rhenman, Director,
Investor Relations & Corporate Communications,