Axis Communications

Inbjudan till presentation av Axis niomånadersrapport

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2004 10:28 CEST

Fredagen den 15 oktober kl 10.00 på Operaterrassen, Stockholm.

Ray Mauritsson, CEO, kommenterar rapporten och presenterar bolaget.

Moderator är Urban Ekelund, Redeye.

För deltagande, anmäl er via www.financialhearings.com, på telefon + 46 (0)8 411 43 80 eller via e-post: hearings@financialhearings.com

Fredagens presentation kan också följas via telefonkonferens på telefonnummer +46 (0)8 500 524 60. Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/swe/ under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", från klockan 09:45, den 15 oktober.

Axis niomånadersrapport kommer att skickas ut cirka klockan 8.30 fredagen den 15 oktober.

Om Axis
Axis utvecklar produkter som tillför mervärde i nätverkslösningar. Företaget är en innovativ marknadsledare inom nätverksbaserad video och skrivarservrar. Axis lösningar används främst i applikationer för säkerhetssystem, fjärrövervakning och dokumenthantering. Basen i Axis produkter är en egenutvecklad chip-teknologi som också säljs vidare till tredjepartsutvecklare.
Axis grundades 1984 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Företaget agerar globalt via egna kontor i fjorton länder samt genom samarbete med distributörer, systemintegratörer och OEM-partners i ett sjuttiotal länder. Mer än 95 procent av försäljningen sker utanför Sverige. Information om Axis finns på www.axis.com

För mer information vänligen kontakta:
Malin Ferhm, Investor Relations and PR coordinator, Axis Communications
Telefon: + 46 708 90 18 01, E-post: malin.ferhm@axis.com