PA Resources AB

INBJUDAN TILL PRESENTATION AV DELÅRSRAPPORT JAN – SEP 2006

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2006 08:39 CET

PA Resources AB (publ) bjuder in till presentation av delårsrapporten för perioden januari - september 2006. Kapitalmarknadsträffen äger rum onsdagen den 15 november kl. 09.00 (CET) på Felix Konferansesenter, Aker Brygge (Bryggetorget 3, 0250 Vika) i Oslo, Norge.

VD och koncernchef Ulrik Jansson kommenterar delårsrapporten och händelserna under det senaste kvartalet samt svarar på frågor.

Anmälan görs till Erik Eriksen, via e-post erik.eriksen@paresources.no eller på telefon +47 21 56 76 14.

Livesänd webbpresentation
Presentationen kommer också att sändas live via Internet. Du är välkommen att följa presentationen live, eller se en inspelning av presentationen i efterhand, på företagets webbsida www.paresources.se. Bilderna som används under presentationen kommer också att finnas tillgängliga på webbplatsen vid samma tidpunkt som kapitalmarknadsträffens början.

Oslo/Stockholm, den 3 november 2006

PA Resources AB (publ)

Vid frågor, kontakta gärna:
Ann-Kristin Littorin
Investor- and public relations
PA Resources AB
Tel: +46 73 923 03 68. E-post: ann-kristin.littorin@paresources.se

PA Resources AB (publ) är en snabbt växande olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen är idag en av de största oljeproducenterna i Tunisien, och äger andelar i tio prospekteringslicenser på den norska kontinentalsockeln. Koncernen äger också andelar i intressanta utvinningsområden i Ekvatorial Guinea och Republiken Kongo (Brazzaville).
PA Resources AB hade intäkter om cirka 281 MSEK under 2005. Bolaget är noterat på Oslo Börs SMB-lista i Norge samt Nordiska Listan på Stockholmsbörsen i Sverige. För mer information, besök gärna www.paresources.se.