SSAB

Inbjudan till presentation av rapporten för andra kvartalet 2009

Pressmeddelande   •   Jul 20, 2009 14:03 CEST

SSAB inbjuder till presentation av rapporten för andra kvartalet måndagen den 27 juli. Rapporten kommer att publiceras klockan 08:00 samma dag.

Tid: 10:00
Plats: World Trade Center (WTC), Kungsbron 1, konferensrum Manhattan.

Rapporten kommer att presenteras av SSAB:s VD och koncernchef Olof Faxander och Finansdirektör Marco Wirén.

Det kommer finnas möjlighet att delta via en direktsänd webcast/telefonkonferens via SSABs hemsida: www.ssab.com. Instruktioner för deltagande till webcast finns att tillgå på SSABs hemsida, där även presentationsmaterial kan laddas ned. Önskar du delta via telefon samt om du önskar ställa frågor under presentationen, vänligen ring in på följande telefonnummer, 08-505 598 53 (Sverige), +44 (0)20 3043 2436 (UK), +1 866 458 40 87 (USA). Frågor angående webcast besvaras av Heidi Wendt, tfn: 08-45 45 756.

Webcasten kommer att finnas tillgänglig på: www.ssab.com/sv/Investerare/Webcast/

För ytterligare information, var vänlig kontakta:
Catarina Ihre, Investor Relations Mobil: 08-45 45 729

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter, utvecklade i nära samarbete med kunderna för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har 9 200 anställda i över 45 länder och har produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic, Stockholm.