Turkish Airlines

Inbjudan till press briefing

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2012 11:56 CEST

Turkish Airlines, sponsorer till FC Barcelona och Manchester United, har i samband med att båda lagen möts på Nya Ullevi den 8 augusti, nöjet att bjuda in press till en briefing.

Turkish Airlines är Europas snabbast växande flygbolag; en tillväxt som skett under lönsamhet och stigande aktiekurs. I Sverige är Turkish Airlines numera en av de allra största initernationella aktörerna, med stark närvaro i Stockholm och Göteborg.

För andra året i rad utsågs bolaget till Europas Bästa Flygbolag enligt Skytrax, en undersökning som görs bland 18 millioner passagerare.

Vi presenterar Turkish Airlines’ moderna historia, nyckeln till boloagets success samt nyckeltal. Vi gör samtidigt en jämförelse med Europeisk luftfart generellt innehållande exempel från utvalda övriga flygbolag. Presentationen görs av Regional Marketing Manager Gisle Dueland, med Mr Bilal Tezcan och Mr Mustafa Tanriverdi, direktörer i Stockholm respektive Göteborg, närvarande.

Program

16.30 – 17.00    Press Briefing på Il Professore Restaurang & Sportsbar, Gamla Ullevi, Göteborg

17.00 – 19.00    Buffet och mingel med inbjudna gäster, promenad till Nya Ullevi

20.00 – 21.45    Match FC Barcelona vs Manchester United på Nya Ullevi

Föranmälan krävs till gdueland@thy.com alternativt 0707926420.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som efter undersökning bland 18 miljoner passagerare givit Turkish Airlines titlarna Europas Bästa Flygbolag och Världens Bästa Premium Class Seats.

Antalet destinationer är 200, flygplan 190 st och passagerare ca 38 miljoner (prognos 2012), vilket gör Turkish Airlines till tredje störst mätt i passagerarantal inom AEA (Association of European Airlines).

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1 356 destinationer.