Hemtex

Inbjudan till press- och analytikerträff

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 11:59 CET

Den 16 februari presenterar Hemtextilkedjan Hemtex bokslutet för det förkortade räkenskapsåret maj-december 2009 och vill med anledning av detta bjuda in till en press- och analytikerträff. Presentationen rymmer flera omställningar i arbetet med nya Hemtex.

Tid: 08.00-09.00 den 16 februari 2010
Plats: Nordic Light Hotel (lokal White Room), Vasaplan 7 i Stockholm.

Bokslutskommunikén för perioden 1 maj 2009 till 31 december 2009 skickas ut klockan 7.30 den 16 februari och publiceras samtidigt på www.hemtex.com.

Bokslutet presenteras av vd Erik Gumabon och ekonomi- och finanschefen Ulf Segerström.

Anmälan görs till Manuel Ferrer, per e-post manuel.ferrer@hemtex.se, eller per telefon 0706-66 02 59, senast den 15 februari kl. 12.00.

Välkommen!

Hemtex AB
Besök gärna Hemtex webbplats: www.hemtex.se
Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 210 butiker i februari 2010, varav 145 i Sverige, 39 i Finland, 12 i Danmark, 10 i Norge, 2 i Estland och 2 i Polen. Av butikerna är 185 ägda av Hemtexkoncernen och 25 av franchiseföretag. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Omsättningen i konsumentledet (inklusive franchisebutiker) uppgår till 1,36 miljarder kronor, exklusive mervärdeskatt. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 31 oktober 2009 till totalt 1,31 miljarder