Volvokoncernen

Inbjudan till press- och telefonkonferens

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 11:05 CEST

AB Volvo bjuder in massmedierna till presskonferens fredagen den 24 april då Volvokoncernens resultat för första kvartalet 2009 presenteras.

Presskonferensen startar kl 10.00 och äger rum på Volvokoncernens huvudkontor, Volvo Bergegårds väg, Torslanda, Göteborg. Observera platsen för presskonferensen.

Kvartalsrapporten beräknas offentliggöras kl 07.30 den 24 april. På presskonferensen medverkar bland andra Leif Johansson, Volvos vd och koncernchef. De som vill delta och ställa frågor via telefon ringer 08 506 269 30 (Sverige) eller + 44 (0)
207 108 62 05 (Storbritannien) cirka 10 minuter innan presskonferensen startar. Presskonferensen direktsänds via
www.volvogroup.com
och www.volvokoncernen.se.

Telefonkonferens för analytiker kl 14.30

Analytiker ringer 08 506 269 04
(Sverige) eller + 1 866 67 65 870 (USA) för att delta i konferensen som även direktsänds via www.volvogroup.com/investors och via www.volvokoncernen.se/aktieagare. Där kommer presentationsmaterial att kunna laddas ned och där kommer att finnas möjlighet att lyssna på konferensen i repris.

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta

Anders Vilhelmsson, presskontakt, AB Volvo, tel. 031-66 13 73 eller 031-3223879.

För videomaterial för TV- och filmproduktion om Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20090414 kl 11.00.

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 100 000 anställda, produktionsanläggningar i 19 länder och försäljning på mer än 180 marknader. Volvo omsätter omkring 300 miljarder SEK och är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm. Besök www.volvokoncernen.se för mer information.