Inbjudan till pressinfo idag: Filmdagarna intar Trollhättan

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 08:53 CEST

Med start idag samlas under fyra dagar (9-12/8) 200 eldsjälar från biografer runt omkring i landet i Trollhättan. Det är dags för folkrörelsen Folkets Hus och Parkers årliga evenemang Filmdagarna, som i år gästar Folkets Hus Kulturhuset i Trollhättan.

Möt inför starten av Filmdagarna Folkets Hus och Parkers VD Lennart Derehag och kulturchef Gunno Sandahl och ta del av deras tankar och visioner om ett Sverige där alla har rätt till kultur och möten. Du får även veta mer om Filmdagarna, Folkets Hus och Parkers digitala verksamhet m m.

Tid: Torsdag 9 augusti 2012, kl 11.00 (info om lokal i receptionen)

Plats: Folkets Hus Kulturhuset i Trollhättan

För mera info, kontakta:

Gunnar Bränström, t f presskontakt
gunnar.branstrom@fhp.nu

Lennart Derehag, vd
070-563 37 47

Gunno Sandahl, kulturchef
070-492 30 55

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i Folkets Hus och Parker ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information på www.fhp.nu