Stora Enso AB

Inbjudan till presskonferens i samband med Stora Ensos resultat för tredje kvartalet 2005

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 15:03 CEST

Stora Enso Oyj Pressmeddelande 2005-10-20 kl 13:00 GMT

Torsdag den 27 oktober 2005 kl 09.00 CET (10.00 finsk tid) publicerar Stora Enso sitt resultat för tredje kvartalet 2005.

Helsingfors
Ni hälsas välkomna att delta i PRESSKONFERENS i HELSINGFORS under ledning av CEO Jukka Härmälä, CFO Hannu Ryöppönen och EVP Corporate Communications Kari Vainio på Diana-auditoriet, Skillnadsgatan 5, kl 11.00 finsk tid (10.00 CET). Konferensen hålls på engelska.

Till dem som inte har möjlighet att närvara vid presskonferensen i Helsingfors erbjuder vi möjligheten att delta från STOCKHOLM eller DÜSSELDORF, i vilka man kan avlyssna konferensen i Helsingfors och följa presentationsmaterialet. Efter presentationen har man även möjlighet att direkt ställa frågor till Jukka Härmälä och Hannu Ryöppönen.

Stockholm
PRESSKONFERENSEN i STOCKHOLM (kl 10.00 lokal tid) leds av Yngve Stade, Senior Executive Vice President, Corporate Support samt landsansvarig för Stora Enso Sverige och Keith B Russell, Senior Vice President, Investor Relations. Presskonferensen hålls på City Conference, Drottninggatan 71 B, Norra Latin, konferensrum 357 (3 trappor).

Düsseldorf
PRESSKONFERENSEN i DÜSSELDORF (kl 10.00 lokal tid) leds av Bernd Rettig, Senior Executive Vice President, Publication Paper och and Eberhard Potempa, landsansvarig för Stora Enso Tyskland. Platsen för konferensen är Stora Ensos kontor, Moskauer Straße 27.

Direktsändning av presskonferensen
Man kan avlyssna en DIREKTSÄNDNING (synkroniserad med presentationsmaterialet) av presskonferensen på: www.storaenso.com. Presentationsmaterialet finns tillgängligt på www.storaenso.com/investors från kl 10.00 CET (11.00 finsk tid).

För att registrera er, v g kontakta:
HELSINGFORS: Mikko Käyhty, tel +358 2046 21236, mikko.kayhty@storaenso.com
STOCKHOLM: Helene Öjert, tel +46 8 613 66 92, helene.e.ojert@storaenso.com
DÜSSELDORF: Jussi Koch, tel +49 211 581 2350, jussi.koch@storaenso.com

För ytterligare information, v g kontakta:
Kari Vainio, Executive Vice President, Corporate Communications, tel +44 77 9934 8197
Keith Russell, Senior Vice President, Investor Relations, tel +44 20 7016 3146
Ulla Paajanen-Sainio, Vice President, Investor Relations and Financial Communications,
tel +358 2046 21242

Stora Enso är en integrerad skogsindustrikoncern med tillverkning av tryck- och finpapper, förpackningskartong och träprodukter. Inom dessa områden har koncernen en världsledande marknadsposition. Stora Ensos omsättning under 2004 uppgick till 12,4 miljarder EUR. Koncernen har cirka 45 000 anställda i mer än 40 länder i fem världsdelar och en årlig produktionskapacitet på 16,4 miljoner ton papper och kartong samt 7,7 miljoner m3 sågade träprodukter, varav
3,2 miljoner m3 vidareförädlade produkter. Stora Ensos aktier är noterade i Helsingfors, Stockholm och New York.
Stora Enso Oyj
FO-nummer 1039050-8