Svenska Ishockeyförbundet

Inbjudan till pressträff med HockeyAllsvenskan

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2007 15:00 CEST

HockeyAllsvenskan är hetare än någonsin! Klubbarna rapporterar rekordintresse från sponsorer och publik, matcherna kommer att direktsändas i den nya TV-kanalen TV4 Sport, ett nytt hockeymagasin kring HockeyAllsvenskan startar i höst och serien ser ut att bli jämnare än någonsin. Lita på att det blir krig om en play offplats i år! Och Kvalserien blir som vanligt årets höjdpunkt!

HockeyAllsvenskan inbjuder nu till pressträff inför säsongstarten den måndagen den 10 september klockan 11.00-15.00 ombord på ett av Viking Lines fartyg som ligger vid kaj vid Vikingterminalen, Stadsgården i Stockholm.

Alla klubbar medverkar med A-lagscoach iförd matchtröja. Vidare kommer någon av seriens profiler bland spelarna att medverka.

Efter en kort information från HockeyAllsvenskan kommer radiosportens Mats Dahlberg att ”grilla” tränarna på podiet. Sedan blir det ”ordet fritt” för media och möjlighet till individuella intervjuer och gruppfotografering. Ett pressmaterial kommer att delas ut med intervjuer med alla tränare, fakta om trupperna och så vidare. Avslutningsvis serveras lunch i en av båtens restauranger.

För ackreditering och mer information kontakta:

Stefan Bengtsson, HockeyAllsvenskan, Sockenvägen 477, 12233 Enskede.
Tel: 08 – 42 00 10 40, mobil: 070 – 570 33 60, E-post: stefan.bengtsson@hockeyallsvenskan.se

Besked om deltagande önskas senast måndagen den 3 september.

SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET

Informationsavdelningen