Stockholm Globe Arenas

Inbjudan till pressträff om händelsen utanför Tele2 Arena

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 12:05 CEST

Stockholm Globe Arenas, Stockholms Stad, Djurgården och Hammarby kallar till gemensam pressträff idag klockan 14.00 i Annexet, Globentorget Entré 3.

Med anledning av gårdagens händelser kallar Stockholm Globe Arenas, Stockholms Stad, Djurgården och Hammarby till pressträff idag klockan 14.00 för att uttrycka samsyn kring det inträffade och komma med ett gemensamt uttalande. Deltar gör Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas, Madeleine Sjöstedt, Kultur- och Fastighetsborgarråd i Stockholm, Lars-Erik Sjöberg, tf. Ordförande Djurgården Fotboll och Kent Hertzell, Ordförande Hammarby Fotboll.

Närvarande finns också Stockholm Globe Arenas säkerhetschef Michael Englund

Efter ett gemensamt uttalande finns möjlighet att ställa frågor.

Kontaktperson: Johan Seidefors, Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas. Johan.seidefors@globearenas.se & 070 791 22 000

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena (2013), samt attraktionen SkyView. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion, Avicii och Rihanna. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 300 genomförda evenemang per år och 1,5 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se