Paynova AB

Inbjudan till pressträff: Paynova och Ryanair tecknar avtal

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2004 08:39 CEST

Idag onsdag den 6 oktober har i pressmeddelande offentliggjorts att Ryanair, Europas största lågprisflygbolag, väljer Paynovas betaltjänster för att hantera Internet-betalningar från den skandinaviska marknaden. Med anledning av denna överenskommelse inbjuder Paynova härmed till en pressträff idag.

Tid: Onsdag 6 oktober, klockan 10:00
Plats: Nordic Growth Market (NGM), Kungsgatan 36, Stockholm

För mer information, kontakta:
Mats Jonnerhag, Informationschef, Paynova AB
Tfn: 0708 – 754 920, e-post: mats.jonnerhag@paynova.com

Om Paynova
Paynova (noterad på NGM: PAY) är ett betalprocessföretag (Payment Service Provider, PSP) med en komplett transaktionsprocessor som erbjuder flera tjänster/accessformer för betalningar och andra transfereringar via Internet.

Betaltjänsterna som är inriktade mot främst segmenten Resor, Media och Detaljhandel är bland annat Paynovaplånboken, Storkundstjänster, Mobila tjänster, Partnernätverkstjänster och Utbetalningstjänster. Transaktionerna processas mellan e-handlare, konsumenter, banker och övriga aktörer snabbt, enkelt, säkert och kostnadseffektivt.

Paynovas transaktionsprocessor och betaltjänster kopplas ihop med traditionella banker, kortföretag och andra PSP till en heltäckande finansiell infrastruktur med såväl geografisk täckning som möjligheter att minimera transaktionskostnaderna.

I Paynovas Partnernätverk ingår väletablerade Internetbanker, kortföretag (VISA, MasterCard m fl), PSP och andra liknande aktörer (GZS/easycash, Paybox, TripleDeal, WM-DATA m fl). Via VISA och MasterCard kan Paynova ansluta transaktioner globalt med mer än 20 000 banker. Paynovas nuvarande marknadsfokus är Europa.

Viktigare avtal har nyligen träffats med till exempel SJ, Swebus Express och CDWOW.