Socialdemokraterna i Uppsala

Inbjudan till pressträff: S inleder kampanj för att cykelvägen via Ulva Kvarn till Bälinge ska byggas klart

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 08:45 CET

Socialdemokraterna i Uppsala inleder nu en kampanj för att cykelvägen längs Fyrisån till Ulva Kvarn och vidare till Bälinge ska byggas klart. I flera decennier har det pågått ett arbete för att få till stånd en cykelväg och politiskt har man tills nyligen varit överens över blockgränserna. Domstol har även slagit fast att de enskilda markägare som motsatt sig cykelvägen endast berörs marginellt och att det är av väsentlig betydelse att cykelvägen byggs längs Fyrisån. Ändå har det tagit stopp. Cykelvägen slutar nu i Klastorp bara halvvägs till Ulva och bygget av sträckan Bälinge-Ulva har avbrutits bara 500 meter från Ulva kvarn. Därför bjuder Socialdemokraterna in till en pressträff idag den 19 mars.

Mer information ges vid pressträffen idag enligt följande:

Tid: Måndag 19 mars kl. 10.30

Plats: Ulva Kvarn (Glashyttan)

Vid pressträffen kommer det finnas möjlighet att själv se hur den planerade cykelvägen är tänkt att gå samt hur den idag slutar abrupt i Klastorp respektive 500 meter från Ulva.

Välkomna!

Kontakt:

Erik Pelling, kommunalråd (S)
Mobil 076-137 78 79

Carl Lindberg, ordförande för Socialdemokraterna i Bälinge