Inbjudan till pressträff (påminnelse): Sommarens program i folkparkerna

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 09:36 CEST

Imorgon, torsdagen 23 april, har Folkets Hus och Parker pressträff på RIO (fd Kvartersbion), Stockholm, där vi stolt presenterar sommarens och höstens program i Folkets Hus och folkparkerna. Samtidigt offentliggör vi årets Ulla Billquist-stipendiat samt nästa operasäsong på bio från Metropolitan, New York.

På plats på RIO finns Robert Wells, Vocalettes och Lennie Norman som tillsammans med Rhapsody Lounge Orchestra turnerar i folkparkerna med Wells i Parken i sommar. På plats finns också ett urval av artisterna ur våra övriga produktioner.

Tid: Torsdag 23 april, 12.00

Plats: Biografteatern RIO, Hornstullsstrand 3, Stockholm.

Mat: Vi bjuder på något att äta och dricka från och med 11.30

För mer information kontakta:

Mathias Bohman

Folkets Hus och Parker

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 50 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information och medlemsförteckning på www.fhp.nu