United Spaces

Inbjudan till Seminarium "Framtidens kontor"

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2012 16:22 CET

Framtidens arbetsplats är här

Allt fler inser att arbetsplatsen är en av organisationens viktigaste verktyg för att attrahera talangerna och bidra till förnyelse. Utmaningen är att tänka stort och samtidigt göra den smarta prioriteringarna. Möt Thomas Nathorst-Böös, Workspace, arkitekt, organisationskonsult och författare till boken Rum för framgång. Med utgångspunkt från framgångsrika exempel i Sverige och Europa beskriver Thomas aktuella ttrender, berättar om idéerna bakom aktivitetsbaserade arbetsplatser och funderar över vad som väntar oss i framtiden.

Framtidens kontor/workspace finns redan på United Spaces

Grundaren Göran Garberg berättar om idén bakom United Spaces, om den sociala och intellektuella dimensionen och varför ett nytänkande Business Center kan förbättra resultatet för små och medelstora företag på sista raden.
Dessutom varför den nya svenska exportprodukten United Spaces fått så mycket uppmärksamhet internationellt och varför samarbetet med World Trade Centers runt om i världen nu tar fart. Tiden är mogen.

På scen:

23/3 Thomas Nathorst-Böös & Göran Garberg

28/3 Peder Ribbing,
”Generation Y och nya förväntningar på arbetsgivarna”
Peder Ribbing pratar om vad framtidens arbetstagare ställer för krav på sin arbetsplats. Den nya generation som kommer ut på arbetsmarknaden nu har helt andra förväntningar på sin arbetsgivare och de faciliteter som den ska omges sig med.

12/4 Waldemar Ingdahl berättar om hur vi utnyttjar ny teknik och IT i framtidens kontor.

Mer info. kommer.

Välkomna!

Vi är jätte nyfikna på hur många som vill komma, OSA gärna till eva.von.wernstedt@unitedspaces.se

När? 23 mars, 07.30-09.00