Ung Företagsamhet Skåne

Inbjudan till soffdebatt med ungt entreprenörskap och festivalkänsla.

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 15:54 CEST

Fredagen den 23 aug kl 15.00 diskuteras Ungt Entreprenörskap i soffdebatt i tältet hos Ung Företagsamhet Skåne. Viktiga frågor som "hur ser framtiden ut för unga entreprenörer, hur får vi unga att se möjligheter i eget företagande, hur hittar de sin egen företagsamhet"?

Framtidens företagande formas under Malmöfestivalen - parallellt
med Skandinaviens största upplevelsefestival i stadsmiljö, samlas Ung
Företagsamhet Skåne i Malmö.

-Vi vill finnas på plats för att göra Ung Företagsamhet
mer synligt och möta ungdomar på deras plattform, säger Susan Wahlgren Persson
regionchef på Ung Företagsamhet i Skåne.

Den 16-23 augusti 2013 finns Ung Företagsamhet Skåne på MalmöFestivalen på bästa läge på Gustav Adolfs Torg. Tanken är att blanda entreprenörskap med konserter och festivalaktiviteter för att ge deltagarna en annorlunda upplevelse, och kunna tänka mer kreativt kring ung entreprenörskap och företagsamhet.

Mer information finns på: www.ungforetagsamhet.se/skane

För mer info- kontakta Susan Wahlgren Persson, regionchef, mobil  0709-383717,
mail: susan.wahlgren@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet Skåne är en ideell, partipolitiskt obunden förening vars syfte är att samverka med skolan för att införa företagsamhet och ett engagerat näringsliv i det svenska utbildningssystemet. Ung Företagsamhet vill ge barn och unga möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap.

Ung Företagsamhet har tre olika utbildningskoncept för grundskola och gymnasiet, varav UF-företagande är ett. Målet är att genom utbildningskonceptet UF-företagande ge ungdomar i gymnasiet möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. UF-företagande innebär att elever under ett läsår får driva egna företag, så kallade UF-företag under handledning och med stödmaterial.