Axis Communications

Inbjudan till telefonkonferens den 9 juli med anledning av Axis AB:s delårsrapport januari-juni 2004

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2004 10:22 CEST

Tid: Fredagen den 9 juli kl 11:00
Telefonkonferensen: Tel +44 20 7162 0187
Password: Axis AB

Deltagare från Axis AB är:
Ray Mauritsson, CEO och Fredrik Sjöstrand, CFO

Pressmeddelandet om Axis delårsrapport kommer att skickas ut ca kl 09:00, fredagen den 9 juli.

Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/index.asp under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", den 9 juli.

En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i 5 arbetsdagar på +44 20 8288 4459
accesskod: 572862

Om Axis
Axis utvecklar produkter som tillför mervärde i nätverkslösningar. Företaget är en innovativ marknadsledare inom nätverksbaserad video och skrivarservrar. Axis lösningar används främst i applikationer för säkerhetssystem, fjärrövervakning och dokumenthantering. Basen i Axis produkter är en egenutvecklad chip-teknologi som också säljs vidare till tredjepartsutvecklare.
Axis grundades 1984 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Företaget agerar globalt via egna kontor i fjorton länder samt genom samarbete med distributörer, systemintegratörer och OEM-partners i ett sjuttiotal länder. Mer än 95 procent av försäljningen sker utanför Sverige. Information om Axis finns på www.axis.com

För mer information vänligen kontakta:
Anne Rhenman, Director, Investor Relations & Corporate Communications, Axis Communications
Telefon: + 46 708-90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com