Trelleborg AB

Inbjudan till telefonkonferens i samband med Trelleborgs kvartalsrapport den 17 april

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 15:18 CEST

Trelleborgs rapport för första kvartalet 2009 publiceras fredagen den 17 april kl 07.45.

Analytiker, investerare och media hälsas välkomna att delta i en telefonkonferens
kl 09.30 samma dag.

Från Trelleborg deltar Peter Nilsson, VD och koncernchef, samt Bo Jacobsson, ekonomi- och finansdirektör. Telefonkonferensen inleds med en kort presentation av rapporten, vilken följs av en frågestund.

Konferensen sänds även på Internet i realtid. Besök vår hemsida: www.trelleborg.com/investerare/presentationer för internetlänk och presentationsmaterial.

Vänligen ring in till konferensen 5-10 minuter före utsatt starttid för att underlätta att den startar på rätt tid.
Ring in på: 08 5052 0270 eller +44 20 8817 9301
Kod: "Trelleborg"

Välkomna!

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikations-kunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2008 cirka 31 miljarder kronor och har cirka 23 000 anställda i cirka 45 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX NordicList, large cap. www.trelleborg.com