Beijer Electronics AB

Inbjudan till telekonferens bokslutskommuniké jan-dec 2009

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 11:52 CET

Tisdagen den 23 februari kl 14:00 arrangeras en webb- och telefonkonferens för journalister och analytiker. VD och koncernchef, Fredrik Jönsson, och Lennart Mauritzson, bolagets CFO, presenterar bolaget samt kommenterar bokslutskommunikén.

Den som önskar delta i telefonkonferensen ringer:
från Sverige: +46 (0)8 506 269 04
från Storbritannien: +44 207 108 6205

Presentationen i pdf-format kommer dels att finnas tillgänglig på Beijer Electronics hemsida, www.beijerelectronics.se, under Investor Relations/Presentationer, dels finns möjlighet att koppla upp sig mot webbpresentationen via länken nedan:

Beijer Electronics bokslutskommuniké kommer att publiceras ca kl 08.00 samma dag.
För mer information kontakta:
VD och koncernchef, Fredrik Jönsson,
tel +46 (0)40 35 86 10, mobil +46 (0)705 17 16 26
CFO Lennart Mauritzson
tel +46 (0)40 35 86 53, mobil +46 (0)705 52 05 57
Informationsansvarig, Katarina Erichs Emilson,
tel +46 (0)40 35 84 96, mobil +46 (0)703 35 84 96
Beijer Electronics AB är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom automation som utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med dotterbolag i 14 länder, runt 550 anställda och en omsättning på 1,3 miljarder kronor per år (2008). Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.se