Trelleborg AB

Inbjudan till Trelleborgs kapitalmarknadsdag den 3 december på Moderna Museet i Stockholm

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 10:13 CEST

Trelleborg inbjuder härmed till kapitalmarknadsdag den 3 december 2008
på Moderna Museet, Slupskjulsvägen 7 (Skeppsholmen) i Stockholm.

Program för dagen:

12.00 Lunchbuffé.

13.00 Presentationer av VD och koncernchef Peter Nilsson, ekonomi- och finansdirektör Bo Jacobsson, koncernens fyra affärsområdeschefer Lennart Johansson, Roger Johansson, Claus Barsøe och Maurizio Vischi med flera.

Dagen avslutas med middag i Moderna Museets restaurang.

Anmälan görs på Trelleborgs hemsida via följande länk

Har du frågor kontakta Trelleborg Corporate Communications på e-mail marie.linse@trelleborg.com eller ring Marie Linse på 0410 - 670 38.

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2007 cirka 31 miljarder kronor och har cirka 25 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX NordicList, large cap. www.trelleborg.com