Wallner Marketing

INBLICK: Österåkers unga företagare

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2014 10:47 CET

Österåkers kommun fortsätter att producera företagare. Under 2013 låg kommunen på 21:a plats över landets 270 kommuner när det kommer till antal nystartade företag. Ett av dessa drivs av unga företagaren David Wallner som sedan i somras driver en marknadsföringsfirma.

Tillsammans växer vi. Så lyder marknadsföringsfirman Wallner Marketings ledord. Som alla marknadsföringsfirmor växer nämligen även denna genom att erbjuda företag hjälp med marknadsföring. Görs jobbet som det ska, växer kunderna och för att kunna erbjuda helhetslösningar växer även firman tillsammans med en rad andra samarbetspartners.

- Jag vill erbjuda företag helhetslösningar inom marknadsföring och då jag visserligen kan mycket om strategier, layout och text så kan jag långt ifrån allt inom andra områden. Därför blev det naturligt för mig att söka upp andra företagare som kompletterar mig kunskapsmässigt och idag består mina samarbetspartners utav designern/illustratören Joakim Olsson och fotografen Jenny Thörnberg.

Valet att starta sin verksamhet i just Österåker blev naturligt då detta är Davids hemkommun. Efter att han tog studenten 2009 på Röllingby Gymnasium flyttade han direkt upp till Umeå för studier i medie- och kommunikationsvetenskap. Ett år efter den examen flyttade han sedan tillbaka och startade sin verksamhet med bas hemma från Norrgårdsvägen i Åkersberga.

- Österåker är en otroligt spännande kommun att arbeta i. Det finns många lokala, välkända företag här men som helhet har marknadsföringen hamnat steget efter av någon anledning. Särskilt på sociala medier där det bara är några få företag som utnyttjar dess potential till fullo, vilket är synd för som ett lokalt företag finns det otroligt stora möjligheter att skapa bra kundrelationer genom exempelvis Facebook.

Inför 2014 siktar verksamheten på att etablera sig på allvar och gå från att vara relativt anonym till att bli en av de större aktörerna när det kommer till att hjälpa företag med marknadsföring. Till hösten siktar David på att vidareutbilda sig.

- Världen rör på sig hela tiden och som företagare och yrkesmänniska måste du hela tiden vidareutveckla dig om du vill ha chans att nå toppen och stanna där. Jag har nyligen avslutat tre år av heltidsstudier inom kommunikation men tänker inte sakta ner för det.

Vill du ha en bild till denna artikel? Hör av dig till david@wallnermarketing.se

Företagssida: www.wallnermarketing.se