Invest Sweden

Indiska bolag söker samarbetspartners i Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 11:41 CET

Tio indiska ingenjörsföretag besöker Sverige 7-10 november för att få en närmare inblick i svensk fordons- och flygindustri. Invest Sweden, tillsammans med Business Region Göteborg och Östsam står för arrangemanget. Några av bolagen finns redan etablerade på den svenska marknaden medan andra inte ännu har någon europeisk närvaro.

-          Sverige har en av Europas starkaste ekonomier och är internationellt framstående inom hightech sektorn. Detta är några av anledningarna till att de indiska företagen vill titta närmare på Sverige, säger Vineet Garg affärsområdeschef på Invest Sweden i Indien.

Delegationen kommer att ha möten med företag i Göteborg, Linköping och Norrköping. Vistelsen avslutas med ett tvådagarsbesök på Elmia Subcontractor i Jönköping. Under de fyra dagar långa besöket kommer man att träffa ett stort antal svenska bolag.

-          De indiska bolagen är intresserade att expandera alternativt etablera ny verksamhet i Sverige och letar samarbetspartners för att gemensamt utveckla svenska industriprodukter, till exempel lastbilar, personbilar och flygplan. Vi hjälper dem att träffa företag som visat intresse av samarbete med indiska bolag som etablerat sig i Sverige, säger Robert P Karlsson, investeringsrådgivare på Invest Sweden.

Det kommer att finnas möjlighet för media att träffa de indiska företagen. Kontakta Robert P Karlsson eller Vineet Garg för närmare information.

Kontaktuppgifter:

Robert P Karlsson
Telefon:031 764 76 50
Mobil: 070-581 4581
E-post:robert.p.karlsson@investsweden.se

Vineet Garg
Telefon : +91 11 4606 7134
Mobil: +44 755 004 8780
E-post: vineet.garg@investsweden.se

Invest Sweden är en myndighet som arbetar för att internationalisera det svenska näringslivet. Genom information och kontakter medverkar vi till att utländska företag investerar i Sverige. I Sverige finns Invest Sweden i Stockholm och Göteborg och vi har utlandskontor i USA, Japan, Kina, Indien och Brasilien. Läs mer på http://www.investsweden.se