Indus Sverige AB

Indus etablerar tillfällig förskola i Motala

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 13:42 CET

Göta Kanal skär som en blå kniv genom Motala och är en självklar del utav stadsbilden. Det är även Speedwayarenan Bilteama Arena som är hemmaplan för nyblivna svenska mästarna Piraterna. Till detta kan vi snart se Hällaskolans nya konturer: Indus K24-moduler.

Totalt 49st moduler skall bilda 7st byggnader. Där ibland bibliotek, 10st klassrum, lärarrum, vaktmästeri, grupprum mm. Modulerna skall fungera som en tillfällig skola då den nya byggs om för att bland annat bli mer energieffektiv.

Indus hyr ut moduler som löser tillfälliga lokalbehov för företag, kommuner och landsting. För att vara säkra på att våra moduler har en stabil konstruktion och håller hög kvalitet, tillverkar och renoverar vi dem själva, i våra egna hallar.

Varje modul från Indus ska hålla länge och vara trivsam att vistas i. Därför är vi noga med att se till våra moduler erbjuder en bra inne- och utemiljö med genomtänkta materialval och hög finish.

Vi har vår egen utvecklingsavdelning, och vi bygger modulerna från grunden i våra egna hallar i Stenungsund. Vi renoverar dem också noggrant mellan hyresperioderna, innan de anpassas för nästa behov. Indus är ett familjeföretag som har hyrt ut moduler sedan 1974. Vi är cirka 70 anställda och finns i Stenungsund, Oslo och Stockholm.