Stockholmsbörsen AB

Indutrade AB noteras på Stockholmsbörsen

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2005 09:10 CEST

Indutrade AB noteras idag på Stockholmsbörsens O-lista.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll till industrin inom utvalda nischer. Koncernen skapar värde åt sina kunder genom att strukturera värdekedjan och effektivisera kundernas användning av tekniska komponenter och system.

"Vi hälsar Indutrade varmt välkommen till Stockholmsbörsen", säger Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges. "Det känns spännande att få notera ett nytt industrihandelsbolag."

"Det ska bli stimulerande att vara VD för ett börsbolag igen. Min ambition är att våra aktieägare ska få en bra utveckling de kommande åren", säger Indutrades VD Johnny Alvarsson.

Indutrade ingår i sektorn Industrivaror och tjänster. Mer information om Indutrades branschklassificering etc. av, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation.

Johnny Alvarsson, VD, Indutrade AB, 070-589 17 95
Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges, 08-405 68 81

Om OMX Exchanges | OMX är en ledande partner för effektivare värdepapperstransaktioner. OMX består av två divisioner: OMX Technology och OMX Exchanges. Genom OMX Exchanges äger och driver OMX börserna i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors, Tallinn, Riga och Vilnius samt värdepapperscentralerna i Estland och Lettland. Via OMX Exchanges erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. För mer information, vänligen besök www.omxgroup.com.

Denna information kommer från Stockholmsbörsen, http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen.

Följande filer finns att ladda ner: