InFocus Sweden AB

InFocus stärker sin hembioverksamhet med en ny medarbetare

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2008 17:50 CEST

Fredrik har under lite mer än 10 år arbetat med data/video projektorer bl a annat hos InFocus Sweden AB, både på distributörs-, återförsäljar- och slutkundssidan.

Fredrik var under sina tidigare år på InFocus, bl a med i det InFocus Home Team som under 2003 och 2004 planterade InFocus dåtida hembiovarumärke ScreenPlay på den Europeiska hembioprojektorkartan. Med våra ScreenPlay vann vi EISA priset två år i rad; 2003-2004 med ScreenPlay 5700 - en av de första videoprojektorerna med en 575p (Wide-PAL) DLP panel anpassad för den europeiska marknaden, samt 2004-2005 med ScreenPlay 777 - en 3-chips 720p upplöst DLP baserad designstudie med extrem high-end prestanda.

Fredrik har under 2007-2008 arbetat som säljare hos en av de största distributörerna på projektorer, med inriktning på att stärka befintliga och nya återförsäljarkonton på hembiosidan.

"Genom anställningen av Fredrik så stärker vi vårt hembiosegment i Norden, inte bara i våra befintliga kanaler utan vi kommer även att kunna bredda våra distributionkanaler med en dedikerad resurs som vi tidigare har saknat. Bredare distributionskanaler kommer att underlätta för konsumenterna att köpa våra prisvinnande hembioprojektorer. Som marknadsledare* inom B2B projektorer i Norden, fokuserar vi nu på att ta tillbaka vår marknadsledande position även på våra konsument produkter", säger Magnus Widtfelt, Nordenchef.

*) InFocus är marknadsledande i Norden totalt under 2007 & Q1 2008 (DMR), dessutom marknadsledande på B2B under sina två varumärken: ASKProxima och InFocus under samma period.