Agent25 Sverige AB

Inför Trendgalan den 7 april: Ett liv i Exil Sveriges populäraste blogg

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2006 17:04 CEST

Inför fredagens Trendgala på Hotel Sheraton har allmänheten fått rösta fram sina favorit-bloggare. Med bara dagar kvar till galan leder Silverfiskens blogg ”Ett liv i Exi” stort med över en tredjedel av rösterna. ”Engla’s Showroom” tar andra platsen med 14 procent av rösterna medan ”Legally Blonde” hamnar på tredje plats med 7 procent av rösterna. På fredagens gala koras den slutgiltiga vinnaren.

Att skriva och läsa bloggar har blivit något av en folksport i Sverige. Men vilka är populärast? Och vad läser svenskarna helst om? Silverfiskens blogg ”Ett liv i Exil” leder just nu omröstningen stort. Här skriver en svensk man betraktelser från en Australiensisk reklambyå och livet i stort.

För övrigt dominerar shopping, mode och glamour svenska bloggar. Bloggarna som blivit framröstade till andra, tredje och fjärde plats handlar om shoppingråd, klädmärken, smycken eller kort sagt olika varianter av konsumtion.

Sveriges populäraste bloggare:

Blogg / bloggare Andel av rösterna
1. saintkildaroad.blogspot.com| Silverfisken 34%
2. annamirjamaria.blogg.se | Engla 14%
3. idis.blogg.se | Legally Blonde 7%
4. jonkoping.nu/ytligheter | Eleonore Nygårds 5%
5. tingsnotarien.blogg.se | Man, 26 år 4%

I år handlar Trendgalan bland annat om mångfald, media, Sverige, bloggare, pokerspel och lågprisflyg. Ur Gala-programmet: Johan Staël von Holstein presenterar sitt nya Sverige projekt Sweden Loves. Sveriges dokusåpadrottning Anna Bråkenhielm och TV8:s programchef Thomas Hall kommer att diskutera nyheter och underhållning. Vi får också höra Ladbrokes vd Douglas Roos och Unibets vd Petter Nylander debattera poker med A-lotteriernas vd Anders Jansson.

Hittills har 612 personer röstat på Årets bloggare på www.trendgalan.se. Fram till fredagens gala går det att fortsätta rösta.

www.trendgalan.se finns komplett gala-program. Trendgalan arrangeras av Agent25, Sveriges största omvärldsbevakningsföretag på internet.

För mer information:
Robert Tinterov, vd, Agent25, tel: 070-249 77 90
Se även www.agent25.se/press

Agent25 gör det möjligt att snabbt, effektivt och prisvärt bevaka vad närmare 6 000 nyhetskällor dagligen publicerar på nätet. Användarna lägger själva upp vad agenterna ska bevaka och hur ofta resultatet ska presenteras. Över 3 000 kunder har sedan starten 1998 köpt omvärldsbevakning av Agent25. Verksamhet bedrivs idag i Sverige, Norge och Tyskland. För att testa våra tjänster, gå till www.agent25.se