Infoping AB

Infoping satsar internationellt!

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2016 11:49 CEST

Efter lanseringen i Sverige gör Infoping en internationell satsning. Infoping har blivit beviljade ett affärsutvecklingsbidrag för internationalisering på 250 000 kr från Tillväxtverket & Regionförbundet i Uppsala län. Infoping har även påbörjat ett samarbete med Business Sweden och deltar i deras program "Steps to Export".

Beslutsmotiveringen till bidraget från Tillväxtverket lyder:
"Bolaget uppfyller samtliga kriterier! Bolaget har en god finansiell miljö, en stark marknad och starkt nätverk. Alla är erfarna i teamet och har en stark förankring i branschen samt en erfaren entreprenör som leder bolaget. Multipel och verifierad produkt som troligen går att skydda. Marknadsetablering i Europa och senare USA kan ge stora effekter både på försäljning och kontaktytor."

Infoping är från dag ett utvecklat för en global marknad och finns idag på Svenska och Engelska. I internationaliseringsarbetet kommer Infoping göra översättningar och vissa anpassningar av tjänsten till olika språk och marknader, samt påbörja dialog med potentiella återförsäljare i ett antal europeiska länder samt USA.

Infoping är en mobilanpassad lösning för direkmeddelanden. Tjänsten är utformad för att effektivisera informationsprocesser i företag och organisationer. Med pushnotiser och smarta sms når man snabbt ut med viktig information. Statistik sammanställs direkt i appen, vilket ger bättre underlag för beslut.

"Att vi blir beviljade bidraget tycker vi är väldigt roligt, det underlättar vår satsning och vi ser det dessutom som ett kvitto på att vi är på rätt spår. Vi ser med spänning fram mot ett händelserikt och intensivt år för vår smarta mobila kommunikationstjänst Infoping." säger Johan Sundström, VD på Infoping.

Hämta pressrelease som PDF

FÖR MER INFORMATION