Infor

Infor Express förenklar anbudsprocessen för tillverkningsföretag

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 14:30 CEST

Integrerar anbud, logistik och projektstyrning och ger snabb avkastning

Infor lanserar Infor Express, ett utbud av mjukvarulösningar som integrerar anbud, logistik och projektstyrning. Lösningarna kombinerar olika funktionaliteter från Infors breda portfölj av företagsapplikationer.

Den första lösningen som lanseras, Infor Express Projects, är utformad för små och medelstora tillverkningsföretag som ofta jobbar på projektbasis. Tack vare snabba, noggranna anbud, detaljerad projektstyrning och snabb respons på förändringar i produktionscykeln, kan förtjänsten ökas och kundservicen förbättras. Infor Express Projects kombinerar robust funktionalitet från Infors lösningar för tillverkningsindustrin med logistik och omvärldsanalys, för att förbättra tre nyckelområden:

• Snabba, noggranna anbud – omfattande analys av utveckling, resurser, frakt, service och andra komplexa delar av produktionen hjälper företag att snabbt ge noggranna anbud på projekt.
  • Projektstyrning – parallell bevakning av budget och faktiska kostnader genom hela livscykeln av ett projekt (även service och reservdelsmarknad) ser till att kundförväntningar möts. Förtjänsten maximeras genom att varor levereras i tid och inom budget.
  • Hantering av förändringar – övervakning av förändringar hos leverantörer, kunder och på verkstadsgolvet samt värdering av deras inverkan, gör det möjligt för företaget att snabbt reagera på eventuella driftstopp och justera processer för att möta planering och kundförväntningar.

Kunden kan implementera lösningen i sin egen takt, med fullständig aktivering på bara 90 dagar. Utbildning om mjukvaran sker genom prenumerationsbaserade utbildningsprogram som består av hundratals korta, webbaserade filmer. Användare kan lära sig programvaran efter eget schema, även under fritid och helger.

– Infor har blivit ledande leverantör av affärssystem för medelstora företag eftersom vi har en stor mängd branschledande lösningar och erfarenhet från programinstallationer hos fler än 70 000 kunder. Med Infor Express utnyttjar vi vår programportfölj, expertis och erfarenhet för att leverera lösningar som förbättrar affärsnyttan för företag inom utvalda branscher. Lösningen implementeras effektivt för att ge snabb avkastning för pengarna, säger Greg Lashbrook, ansvarig för affärsdrivande lösningar på Infor.

Infor Express lanseras på engelska initiellt. En svensk version kommer innan årsskiftet.

Mer information:

Infor Express Projects: http://go.infor.com/expressprojects
Infor Express: http://www.infor.com/content/brochures/infor-express-projects.pdf
Infor Express demo: http://www.infor.com/company/solutiondemos/solutiondemos-erp/express-projects
Infor Express support: http://www.infor.com/infornow/inforlive

För mer information, kontakta:
Tanja Hossfeld, Infor
tanja.hossfeld@infor.com

Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se

Infor erbjuder sina drygt 70 000 kunder bättre och mer samarbetsinriktade affärssystem. Infors mjukvara är lätt att köpa, enkel att använda och smidig att hantera. Infors mjukvara är utformad för evolution, inte revolution. Det finns ett bättre sätt: för att ta reda på mer, besök www.infor.com.