Infor

Infor Workbrain 5.1: bättre prestanda för effektivare personalhantering

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 13:12 CET

Uppgraderar en miljon rader kod för ökad skalbarhet och minskad totalkostnad

Infor uppdaterar sin prisbelönta Workforce Management Workbrain-lösning för personalhanteringsfrågor. Prestandan i systemet har förbättrats avsevärt, vilket gör det lättare för storföretag att hantera sina globala arbetsstyrkor.

Bara inom den globala detaljhandeln använder fler än 4,7 miljoner anställda inom 140 storföretag Workbrain-lösningen för att effektivt hantera personalfrågor och bemanning. Infor WFM Workbrain 5.1 är resultatet av direkt återkoppling och önskemål från dessa användare. Det blir lättare för storföretag att effektivt hantera växande arbetsstyrkor globalt, och samtidigt minska den totala ägandekostnaden.

I mer än ett år har Infor haft ett nära samarbete med ett antal kunder för att få information och förslag om vilka funktioner de vill utveckla och/eller inkludera i sitt personalhanteringssystem. Den nya versionen av Workbrain har utformats enligt dessa prioriteringar.

Prestandan i systemet har förbättrats avsevärt tack vare en massiv kodoptimering och en rad tekniska förbättringar. Detta minskar behovet av uppdaterad hårdvara och tillhörande kostnader. Svarstiden för importering av filer är upp till 80 procent kortare, svarstiden för de viktigaste funktionerna har reducerats med 40 procent och CPU:n konsumerar upp till 35 procent mindre datakraft när de viktigaste funktionerna är igång.

– Vi har lyssnat på våra kunder och investerar nu kraftigt i Workbrain för att se till att de önskemål som förmedlats till oss blir verklighet. Vi erbjuder en aktuell, uppdaterad och stabil plattform som kommer att fortsätta att utvecklas under 2011 och framåt. Detta är en stort steg framåt, och det är bara början, säger Owen Brangwyn, produktchef för personalplaneringslösningar på Infor.

Den globala hotellkedjan Hyatt använder sig av Workbrain-lösningen för att hantera personalkostnader, samt för att automatisera processen för ledighetsförfrågningar och timrapporter för sina drygt 40 000 anställda på 110 hotell i USA, Kanada och Västindien. Workbrain har ersatt många manuella processer för personalfrågor på Hyatt, som har minskat tiden som spenderas med administrativa uppgifter med 60 procent.

Mer information:
Infor Workforce Management: http://www.infor.com/solutions/workforce-management/
Workbrain Watch-bloggen: http://blogs.infor.com/workbrain_watch
Support via Infor Live: http://www.infor.com/infornow/inforlive/

För mer information, kontakta:
Tanja Hossfeld, Infor
tanja.hossfeld@infor.com

Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se

Om Infor
Infor erbjuder sina drygt 70 000 kunder bättre och mer samarbetsinriktade affärssystem. Infors mjukvara är lätt att köpa, enkel att använda och smidig att hantera. Infors mjukvara är utformad för evolution, inte revolution. Det finns ett bättre sätt: för att ta reda på mer, besök www.infor.com.