NeoNet AB

Information om felaffär

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2005 08:57 CEST

NeoNet har i oktober drabbats av en större felaffär som resulterade i en förlust på 5,3 Mkr. Beloppet kommer att belasta fjärde kvartalet 2005.

Felet inträffade i den del av handeln som utförs manuellt av mäklare för kunds räkning. Denna verksamhet utgör en mindre del av den handel som görs genom NeoNet.

Åtgärder i form av rutinförändringar och kontrollfunktioner har införts för att minimera risken för liknande händelser i framtiden.

För mer information kontakta:
Simon Nathanson
VD för NeoNet
simon.nathanson@neonet.biz

NeoNet är en oberoende och neutral aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Direktmarknadshandeln kan kombineras med handel som utförs av NeoNets mäklare på kundens uppdrag. Dessutom kan banker och mäklarhus handla i eget börsmedlemskap genom NeoNets system och infrastruktur. NeoNet är noterat på Stockholmsbörsen och har kunder i 20 länder. Kontor och säljrepresentation finns i Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. (www.neonet.biz)