Drömstugan Press

Information om förändringar inom Drömstugan

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2011 13:18 CEST

Drömstugan i Sverige AB har under det senaste året blivit varse en nedgång i försäljningen. Av den anledningen har det genomförts organisationsförändringar. I den nya strategin som har tagits fram under hösten ligger ett starkt fokus på försäljning. Drömstugan kommer i år att omsätta en bit över 100Mkr med ett resultat omkring 8-9Mkr.

Vi hade förväntat oss ett bättre resultat och ser därför över organisationen. En direkt åtgärd är att vi bygger en ny försäljningsorganisation. Jag har också gått tillbaka som VD i bolaget. Vår tidigare VD som varit anlitad på konsultbasis avslutar sitt uppdrag vid årsskiftet.

Säger Pigge Werkelin, grundare och VD.

I ägarbilden och styrelsen har det också skett förändringar.  En ny styrelse är verksam sedan augusti 2011 och bolaget ägs nu av tre istället för fem parter. Den nya styrelsen leds av Pernilla Berg, Sundsvall.

Förändringen av både ägarbild och styrelse var naturlig med tanke på de förändringar vi gjort i bolaget. En av de före detta ägarna Mats Svensson är nu istället kund via projektet Drömstugan Åre Strand och en annan är på väg att bli kund. Vi har en bra relation.  Förklarar Pigge Werkelin.

Under kommande år finns ett flertal nya projekt som kommer att lanseras våren 2012. Utöver detta byggs 20 hus i Åre redan till vintern och till nästa sommar kommer 25 hus stå klara vid Kneippbyn i Visby.

Visserligen har försäljningen inte varit som förväntat under sommaren, men om jag ser på hela fastighetsmarknaden kommer det knappast som någon överraskning. Trots allt har vi skrivit omkring 40 nya avtal under sommaren vilket får anses bra med tanke på rådande marknadsläge. Under 2012 kommer vi att öka antalet säljare kraftigt, arbetet med detta har redan inletts.

Svarar Victor Janson, försäljningschef Drömstugan.

Drömstugan håller också på att ta fram nya stugmodeller för att möta marknadens krav och önskemål.

Det kanske blev lite utav ett mellanår för oss, men med nya anläggningar, nya husmodeller och en offensiv organisation är jag övertygad om att vi kommer marschera raskt framåt 2012. Det här ett koncept som ligger i tiden. Avslutar Pigge Werkelin.

www.dromstugan.se kan man läsa mer om konceptet och anläggningarna.

För mer information kontakta:

Pigge Werkelin, grundare och VD. 0498-650 901 pigge@werkelinbolagen.se

Victor Janson, försäljningschef. 070-332 33 84 victor@dromstugan.se

Drömstugan i Sverige erbjuder fritidsboende och kvalitetsstugor på noga utvalda besöksorter vid vatten och fjäll i Sverige, samtliga med samma tanke: bekymmersfritt boende med närhet till aktiviteter, socialt umgänge och vackra vyer. En god investering i mänsklig hållbarhet och ett smartare sätt att äga sitt fritidsboende. www.dromstugan.se