Industri- och KemiGruppen Service Sverige AB

Informationschef till Industri- och KemiGruppen

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 17:11 CET

Catharina von Sydow Carlström tillträder tjänsten som informationschef hos Industri- och KemiGruppen den 26 februari 2007.

Catharina kommer att ansvara för organisationens externa och interna kommunikation.

Närmast kommer Catharina från en befattning som informationschef på Länsstyrelsen i Värmlands län, där hon arbetat för landshövdingen samt ansvarat för myndighetens informationsverksamhet. Tidigare har Catharina arbetat med informationsfrågor inom SEB, Pripps Bryggerier samt VVS-Branschens Yrkesnämnd.
– Jag ser verkligen fram emot att ge mig i kast med informationsverksamheten på Industri- och KemiGruppen. Visst är det med en smula vemod jag lämnar Karlstad och Värmland efter fem år, men det vägs upp av den härliga känslan av att komma hem till Stockholm igen och börja på ett arbete som känns oerhört spännande.

För mer information kontakta:
Kerstin Brodowsky, Verkställande Direktör
tfn: 08-762 67 56, e-post: kerstin.brodowsky@industriochkemigruppen.se
Karin Johansson, Personal- och Ekonomichef
tfn: 08-762 67 61, e-post karin.johansson@industriochkemigruppen.se

Om Industri- och KemiGruppen
Industri- och KemiGruppen är sedan 1 januari, 2003 en fristående arbetsgivarorganisation med fokus på industriföretag. Industri- och KemiGruppen erbjuder sina medlemmar stöd i alla frågor som rör arbetsgivare/arbetstagare. Industri- och KemiGruppen är medlem i Svensk Näringsliv och har drygt 1 200 medlemsföretag med ca 100 000 anställda. Bland medlemsföretagen finns företag inom plastindustrin, läkemedels- och bioteknikindustrin, färgindustrin, gummiindustrin, explosivämnesindustrin, glasindustrin, den kemiska basindustrin, oljeraffinaderier, metallföretag, sockerindustrin, läderindustrier, stenindustrin, tvätterier samt återvinningsföretag. Industri- och KemiGruppen har huvudkontor i Stockholm samt regional verksamhet på ytterligare sex orter. För mer information om oss hittas du på vår webbplats www.industriochkemigruppen.se.