base media ab

Informationsguide utvecklad av base media nominerad till GötaPriset 2011

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 14:17 CET

Informationsguide utvecklad av base media nominerad till GötaPriset 2011

Serviceguiden eller Anläggningsregistret som den också kallas, lanserades i sin första version 2002. Dagens version, 3.0, har många användare och det har visat sig att det framför allt är motionärer, studenter, nyinflyttade och Turistbyrån som surfar in på sidan.

Google - för att synas på kartan

base media har utvecklat applikationen mot Google Maps vilket har medfört att samtliga anläggningar också finns med på Google-kartan och är sökbara i Google. För varje anläggning finns Googlekartan med vägbeskrivning, beroende på var den som söker befinner sig.

Det är även möjligt att se lediga tider och boka lokaler, se bilder på anläggningarna, skicka frågor och synpunkter och se de senaste händelserna som har skett på anläggningarna. Det kan till exempel vara att målnät eller golv är utbytta. Den sistnämnda informationen SMS:as in av personalen då hela registret är kopplat till en SMS-tjänst.

Presenteras på Kvalitetsmässan 15-17 nov

De nominerade projekten kommer att presenteras på Kvalitetsmässan 15—17 novemberSvenska Mässan i Göteborg. Kvalitetsmässan är Europas största konferens och fackmässa om verksamhets- och samhällsutveckling.

För ytterligare information kring informationsguiden och systemutveckling med base media kontakta:

ann klefbohm | base media

T: 090 - 12 69 40
M: 070 - 201 66 28
E: ann@basemedia.se

pier pontusson | base media
T: 090 - 12 69 40
M: 070 - 563 36 46
E: pier@basemedia.se

Om base media

base media är en renodlad webb- och ITbyrå där vi utvecklar system- och webbaserade lösningar till företag, organisationer och föreningar. Vi erbjuder en kraftfull kombination av systemutveckling, CMS, webbdesign, sökmarknadsföring, sökmotoroptimering, sponsrade länkar samt sociala medier. Våra uppdrag utförs i projektform och som konsulter inom ovanstående områden lägger vi stort fokus på kunskapsöverföring för att på bästa sätt kunna arbeta långsiktigt med våra kunder.

Bolaget grundades 1999, har huvudkontor i Umeå med inriktning mot webbaserade lösningar för företag och organisationer samt dotterbolag i Vilhelmina med full service för tjänster inom sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering , sponsrade länkar samt sociala medier.

Mer information på www.basemedia.se