InfoSolutions Sverige AB

InfoSolutions på Vitalismässan i Göteborg

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 10:37 CET

2012-03-06

Välkomna att besöka oss i monter: B02:07 på mässan Vitalis 17-19 april på Svenska Mässan i Göteborg.

InfoSolutions Sverige AB växer stadigt. Årets stora nyhet är att samtliga laboratorier och större röntgeninstanser i Stockholm använder sig idag av företagets kostnadseffektiva och tidsbesparande IT-lösningar. LabPortalen och eRemiss är tjänsterna som möjliggör en komplett elektronisk hantering av all remiss- och svarshantering inom vården. LabPortalen och eRemiss är molntjänster som smidigt anpassas till exempelvis befintliga journalsystem. Vården sparar både tid och pengar och gör samtidigt en god gärning för miljön genom att arbeta med LabPortalen och eRemiss.
Våra tjänster utvecklas ständigt, i takt med våra kunders behov. Senaste utvecklingen är möjligheten att hantera röntgenbilder i tjänsterna. Vi märker tydligt ett ökat intresse av molntjänsternas möjligheter inom vården”. säger VD Alex Stendahl.

Elektroniska remisser för webb och journalsystem
Med hjälp av eRemiss kan beställningar skickas elektroniskt till laboratoriet. Provmaterialet skickas på sedvanligt sätt, men papper är inte längre nödvändigt. Laboratoriet tar emot beställningen och genomför undersökning. Svaret kan sedan skickas tillbaka elektroniskt till remittenten via sitt egna journalsystem eller via InfoSolutions LabPortalen.

Webbaserad tjänst för digitala röntgen- och laboratoriesvar
LabPortalen ger laboratorier och vårdmottagningar ett enkelt sätt att publicera, ta emot och läsa laboratoriesvar; snabbt, miljövänligt och patientsäkert. På bara någon minut kan laboratoriet publicera färdiga testsvar i LabPortalen som enkelt kan tas del av var som helst, exempelvis i en mobil enhet. LabPortalen har stöd för samtliga laboratoriediscipliner såsom kemi, mikrobiologi, patologi/cytologi och röntgen.
LabPortalen ger laboratorier en möjlighet att helt sluta med papper vid svarshantering. Även remittenter slipper hantera papper och får tillgång till sina svar snabbare samt med en mycket bättre överblick och sökmöjlighet än vad papperssvar kan ge. Remittenter kan givetvis skriva ut dina provsvar direkt från portalen, eller spara dem som PDF för senare import i journalsystem.

Varmt välkommen att besöka oss i monter B02:07 på Vitalis, Svenska Mässan i Göteborg. För mässans öppettider och besöksinformation se http://www.vitalis.nu/. Se även www.infosolutions.se för ytterligare information.

För mer information samt pressbilder vänligen kontakta:
Ingela Hermansson
tel: 0733-40 68 74