Infotorg

InfoTorg förstärker sin säljorganisation med ny försäljningschef, Pernilla Beinö

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 08:50 CEST

Pernilla Beinö blir ny försäljningschef på informations och upplysningsföretaget InfoTorg. Pernilla kommer närmast från Soliditet där hon idag är affärsområdeschef för Soliditet Solutions.

Pernilla har arbetat på Soliditet sedan 2006 där hon tidigare har varit både Partner Account Manager och t f Försäljningschef för Storkundssegmentet. Innan sin tid på Soliditet var hon försäljningschef för segmenten Nykund respektive Näringsliv på systerbolaget InfoData.

”Vi är både glada och stolta över att Pernilla har valt InfoTorg som sitt nästa steg. Hon har med sig tung kompetens i bagaget och kommer att spela en avgörande roll i arbetet mot våra högt satta mål”, säger Patrik Attemark, VD på InfoTorg.

Pernilla Beinö efterträder Caroline Spets som nyligen gick vidare till tjänsten som VD för Svenska Nyhetsbrev. Pernilla kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och tillträder sin tjänst den 1 december 2010.

”Det känns verkligen jätteroligt att få arbeta med ett så intressant utbud som det på InfoTorg. Jag ser fram emot att få föra InfoTorgs kvalificerade försäljningsarbete ännu ett steg framåt och vill sträva efter att vidareutveckla mötet med varje kund ytterligare”, säger Pernilla Beinö, blivande försäljningschef InfoTorg.

InfoTorg är idag Sveriges ledande leverantör av affärs- och beslutskritiska upplysningar. Företaget tillhandahåller ett omfattande utbud av information från officiella källor om företag, personer, fastigheter, juridik och fordon.  InfoTorg AB har sitt huvudkontor i Stockholm och ingår i Bisnodekoncernen, sedan 2005 ägd till 70% av Ratos och till 30% av Bonnier AB.