Alien Interactive AB

Inga mer semestertavlor!

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 15:03 CEST

Den gamla, traditionella semesterplanschen har spelat ut sin roll. Nu finns det en ny webbaserad tjänst som hjälper företag och organisationer att planera och administrera personalens semestrar snabbt och enkelt.

Alien Interactive AB i Lund har den 22 april 2009 lanserat en ny tjänst på nätet som är helt gratis att använda. Personalansvarig fyller i ett formulär på sidan www.semesterplan.se och får direkt tillgång till semesterplaneraren. I BizPart Semesterplan går den anställde in och ansöker om sin semester och kan även se en semestertabell där övriga anställdas semestrar visas grafiskt. Administratören ser direkt när nya semesteransökningar har inkommit och godkänner/underkänner dessa med endast ett par klick. Resultatet uppdaterar direkt semestertabellen så alla kan se ändringarna i realtid.

Tjänsten är en del i en större produktfamilj som heter BizPart. BizPart är ett registrerat varumärke. BizPart Semesterplan är sin tur en liten del av vår produkt BizPart Tidrapport. Vi på Alien har brutit ut BizPart Semesterplan och valt att ge alla företag tillgång till denna tjänst helt utan kostnad.

Alien Interactive AB har sedan 1999 arbetat med effektivisering av informationshantering med hjälp av IT. Vi har under många år utvecklat en egen mjukvaruplattform vid namn BizPart som ligger som grund för alla våra webbaserade produkter. Exempel på ytterligare produkter som erbjuds förutom BizPart Tidrapport är E-handel, CMS (publicering), Dokument, Säljstöd och CRM. Plattformen kan göras tillgänglig för intresserade företag via samarbeten.

Kontaktperson:
Martin Ericsson, VD
Mobil: 0705-410941
E-post: martin.ericsson@alien.se

Länkar till mer information:
www.semesterplan.se
www.bizpart.se