Mavshack AB (publ)

Ingår strategisk allians med världsberömd filippinsk filmregissör

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 14:05 CEST

Mavshack.com, har ingått en strategisk allians med den filippinska regissören Brillante Mendoza och CenterStage Productions i Filippinerna. Mavshack är en global ledare inom strömmande lokalt innehåll till globala populationer och Mavshack Filippinerna är den första av flera innehåll kanaler som levereras över hela världen.

"Vi är hedrade att bli partner med världsberömde filmregissören Mendoza som är en förebild och ledande figur inom independentfilm i Filippinerna.", säger Jerry Lozano, Global Sales Director för Mavshack Filippinerna "Vi är mycket nöjda med att Mendoza kommer att bli en integrerad del av Mavshack laget. "Han är verkligen en ledare och visionär inom den filippinska filmindistrin och vi är stolta över att ha både hans vägledning och sakkunskap när han arbetar med Mavshack för att få det bästa innehållet för vår växande globala kundbas av filippiner. Vi kunde inte tänka oss en bättre filmskapare än Mendoza att hjälpa oss i att leverera det bästa filippinska innehållet som finns idag", sade Lozano.

Mendoza är den enda filippinska filmaren som vunnit Palme d'Or priset för bästa regi på den prestigefyllda filmfestivalen i Cannes 2009 för sin film Kinatay i konkurrens med andra internationellt kända regissörer såsom Ang Lee, Pedro Almodovar, Jane Campion och Quentin Tarantino. Dessutom har han vunnit pris på de två andra stora internationella filmfestivalerna i världen - den Venedig och Berlin. Mendoza har också hedrats med det stora priset, The Golden Leopard, för bästa film vid 58th Locarno filmfestivalen i Schweiz.

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshack.se
facebook.com/mavshack.in

Om Mavshack.com
Mavshack.com har i dag ca 1 600 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., Oishi Media och Star Cinema. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Om Mavshack Facebook
Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk och Filippinsk film, samt på den nordiska marknaden med västerländsk film.

Om Mavshack AB (publ)
Mavshack AB (publ) med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver Mavshack.com, en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Bolaget tillhandahåller också teknologi för att streama media på ett kostnadseffektivt sätt vilken bland annat används av Mavshacks dotterbolag Truecast.tv i Indonesien.

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.