Juni Strategi & Analys AB

Ingalill Berglund invald i Juni Strategis styrelse

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 08:04 CEST

Juni Strategi stärker sin bolagsstyrelse ytterligare – Ingalill Berglund invald som ny styrelseledamot den 20 oktober 2016.

I oktober 2015 fick Juni Strategis styrelse tillskott av Michael Johansson Grosche som förde med sig stor erfarenhet från innovation inom kundinsikter och digitala strategier. Den 20 oktober valde Juni Strategi in en ny högprofilerad ledamot i bolagsstyrelsen – Ingalill Berglund.

Ingalill Berglund har gedigen erfarenhet inom företagsledning, senast som VD för AtriumLjungberg. I dagsläget är hon även styrelseledamot i bl.a. Scandic Hotels, Veidekke och Handelsbanken Regionbank Stockholm.

-Jag ser fram emot att kunna bidra till Juni Strategis utveckling. För mig är Juni Strategi ett väl positionerat företag inom ett område där vi kommer att se en stor utveckling under de närmaste åren, säger Ingalill Berglund.

-Jag är både glad och stolt över den breda kompetens vi nu har i vår styrelse. Michael med sin gedigna kompetens inom digitala verktyg och kundinsikter och Ingalills stora kunskap i att utveckla och driva företag. Nu har Juni Strategi ännu starkare förutsättningar för framtiden, säger Mona Kjellberg, styrelseordförande.

Juni Strategi har sedan starten framgångsrikt verkat inom stadsutvecklingssektorn. Teamet växer kontinuerligt och företaget har uppdrag, både inom offentliga och privata sektorn, över hela landet.

Juni riktar sig främst mot professionella bostadsutvecklare, kommersiella fastighetsbolag och kommuner.

Vi erbjuder analyser, koncept och strategier för utveckling av lönsamma bostäder och handelsplatser.

Företaget registrerades i juni och verksamheten startades i september 2015.