LRF, Lantbrukarnas Riksförbund

Ingela Carlsson ny kommunikationsdirektör på LRF

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2003 16:05 CET

Riksbyggens nuvarande informationsdirektör, Ingela Carlsson, har utsetts till ny kommunikationsdirektör på LRF.

- Jag är mycket glad över att ha rekryterat Ingela Carlsson till denna viktiga tjänst i LRFs verkställande ledning, säger LRFs VD Reinhold Lennebo.

- Hennes breda kommunikationskunnande, hennes folkrörelsebakgrund och gedigna kunskap om det politiska livet stämmer väl in på den kompetens vi sökt. Med henne får vi också en bättre balans mellan män och kvinnor i LRFs ledningsgrupp och detta är något vi eftersträvat.

Ingela Carlsson är 41 år och utbildad förvaltningssocionom. Sedan 1999 arbetar hon som informationsdirektör på Riksbyggen. Dessförinnan arbetade hon med välfärdsfrågor och långsiktig kommunikation på statsrådsberedningen. Ingela Carlsson har också arbetat som revisor samt med informationsfrågor och kampanjer för det socialdemokratiska partiet, varav en tid i Europaparlamentet.

Ingela Carlsson tillträder arbetet som kommunikationsdirektör på LRF under våren. Ställföreträdande kommunikationsdirektör är fram till dess Karl-Gunnar Burman.

Foto för fri publicering

För ytterligare information, kontakta:
Reinhold Lennebo, VD LRF, tel: 0705-12 33 90
Lars Höök, presschef LRF, tel: 070 – 521 52 07