Philipson Söderberg AB

Ingen Lynchburg Lemonade utan Jack Daniel's.

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 14:00 CET

Lynchburg Lemonade

3 cl Jack Daniel's
2 cl triple sec
2 cl färskpressad citronjuice
2 cl sockerlag
Sprite eller 7-up

Skaka ingredienserna, sila upp i ett glas och toppa med Sprite / 7-up.

- Lynchburg Lemonade är skapad av Jack Daniel's och döpte efter staden Lynchburg i Tennessee, USA där Jack Daniel's destilleri är beläget.

- Lynchberg Lemonade förekommer med olika mängder av de olika ingredienserna och måste  innehålla Jack Daniel's.

Jack Daniel's

Rock n'Roll, dvs lite tuffare och hårdare än de flesta andra whiskeys och bourbons.

DOFT: Vanilj, karamell och chokladkola varvas med syrad plommonkompott. Även syltad ingefära och lakrits stärker intrycket.

SMAK: Syrlig start, snart sötare med inslag av vanlij och sockertoppar. En stor batalj mellan syra och sötma, smaken växer mot slutet. Inslag av syrade plommon, tomater, syltade ingefära och lakrits.

EFTERSMAK: Halvlång torr eftersmak. Plommonkompott möter ljus choklad och gräddkola, med stor vaniljdominans.

Helflaska: 299 kr. Halvflaska: 169 kr.

50 ml x 10 flaskor: 229 kr.

3-litersflaska: 1325 kr.

Varunr: 585.

www.jackdaniels.com

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se