ORC Software AB

Ingen nyförsäljning av Orc Softwares mest avancerade teknologi bidrar till lägre marginal för årets tredje kvartal

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2004 08:40 CEST

Orc Software har under tredje kvartalet 2004 inte slutfört försäljningar eller leveranser avseende Orc Liquidator. Detta får till följd att omsättningen för det tredje kvartalet kommer att vara lägre än under andra kvartalet 2004, vilket i sin tur medför att rörelsemarginalen för tredje kvartalet kommer att bli väsentligt lägre än för årets andra kvartal.

"Vi hade i början av kvartalet förhoppningar om att slutföra flera Liquidatoraffärer, något som vi tyvärr inte lyckades med. Jag vill dock betona att vi ser ett fortsatt stort intresse från våra kunder och att ett antal pågående förhandlingar är långt gångna", säger Nils Nilsson VD för Orc Software.

Ytterligare information kommer att presenteras i delårsrapporten för januari-september 2004 som kommer att offentliggöras den 14 oktober 2004.

För mer information:
Nils Nilsson, VD +46 8 407 38 00
Anders Fogel, Kommunikationschef, +44 7786 916 235
Susanne Holmlund, Investor Relations, +46 8 407 38 50

Orc Software erbjuder teknologi för avancerade market makers, professionella handlare och mäklare. Orc-teknologin används i 20 länder och erbjuder marknadsaccess till mer än 80 börser. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsen och har verksamhet i Chicago, Frankfurt, Hongkong, London, Milano, Moskva, New York, Stockholm, St Petersburg, Sydney, Tokyo, Toronto, Wien och Zürich. Under 2003 uppgick företagets omsättning till 249 miljoner kronor och rörelseresultatet uppgick till 74 miljoner kronor. www.orcsoftware.com