Ladbrokes

INGEN SUPERBANK UNDER 2011

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 12:46 CEST

Sverige kan få en ny superbank. Enligt diskussioner inom finanskretsar diskuterar flera svenska banker att gå ihop men det är 82 % chans enligt oddsen att så inte sker.

Vi gör bedömningen att om det blir någon fusion är det mer troligt att det blir SEB/Swedbank, då de enligt uppgift började diskutera det redan i somras. Men vi tror ändå att konkurrensmyndigheterna kommer ha svårt att gilla en fusion, då den ledande ställningen dels i Sverige, men även Baltikum blir alldeles for snedvriden.

”Sveriges bankkonsumeter behöver lokal konkurrens men i ett globalt perspektiv måste svenska banker med nordisk bakgrund stärkas, det skall bli intressant att se hur systemet hanterar den balansgången” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef.

Aktuella odds – Finansspecialare

Nordea att gå ihop med Swedbank under 2011  7,00

SEB at gå ihop med Swedbank under 2011  5,00

Varken Nordea eller SEB att gå ihop med Swedbank under 2011  1,15

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com