Ingenio Consulting Group AB

Ingenio Consulting Group växer geografiskt och planerar 30 nyanställningar.

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2019 10:19 CEST

I ett led öka tillväxttakten av våra tjänster nationellt etablerar vi nu en ny region, region Mitt med kontor i Skövde och kontor i Jönköping. Hendrik Palm som tillika är VD för dotterbolaget Incopia flyttar till regionen och kommer vara regional ansvarig under uppbyggnadsperioden.

- Hendrik Palm har varit med från starten i Ingenio Consulting Group och har gedigen erfarenhet av tjänsteförsäljning och konceptuella lösningar inom alla våra områden så detta känns som ett naturligt val i vår fortsatta satsning, berättar Matthias Wennerström, styrelseordförande i Ingenio Consulting Group.

Ingenio Consulting Group AB tillhandahåller konsulttjänster, utbildning och projekt till våra kunder för att de snabbt skall kunna uppnå positiv effekt inom management, inköp, IT och engineering för att på så sätt långsiktigt höja företages lönsamhet.

- Detta är ett bra steg i vår tillväxtstrategi, att utveckla våra kunder lokalt genom att tillföra de bästa lokala tjänsterna och resurserna, berättar Hendrik Palm.

- Vi har haft stor framgång under 2018 med utveckling av medarbetare och uppdrag och nu hoppas vi kunna ta bolaget till ytterligare en högre nivå. Vi räknar med att nyanställa cirka 30 medarbetare i regionen under kommande år, avslutar Hendrik Palm.

För mer information eller frågor kontakta Hendrik Palm vd Incopia, +46 735 18 05 32 eller Matthias Wennerström styrelseordförande +46 735 18 05 30.

Connecting the dots - A mission statement that guides Ingenio´s cooperation with its customers. It means Ingenio contributes with ingenuity, capability and ability, which generates progress, accomplishment and profit for our customers.

Let us show you how!