Aggressive Development AB

Ingenjören börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 09:08 CET

Sveriges Ingenjörer och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Ingenjören till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Ingenjören är fackförbundet Sveriges Ingenjörers magasin som kommer ut fem gånger om året. I det kan du läsa om forskarna och entreprenörerna, om utvecklarna och problemlösarna. Du får också hjälp och stöd i din karriär i guiden som finns i bakre delen av varje nummer. Sist men inte minst hittar du hjärngympa och Berglins.

"Vi är mycket glada att Ingenjören vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/ingenjoren

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.