Inget bestämt om Afghanistan

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 17:47 CEST

- Det är för tidigt att säga om det kommer att finnas möjligheter till en sjupartiöverenskommelse om Afghanistanfrågan. Det säger Lars Ohly, med anledning av de samtal som förts mellan regeringen och de rödgröna under dagen. Det återstår att se om regeringen är beredd att byta strategi så att det kan finnas en grund för en gemensam politik för Afghanistan.

De uppgifter som förekommit om att det rödgröna samarbetet tagit en paus ser Lars Ohly som okontroversiella:

- Det är naturligt att det intensifierade samarbete vi hade inför valet nu sker i andra former. Det är en återgång till en mer normal nivå på samarbetet. Vart och ett av våra partier måste också diskutera internt hur vi vill gå vidare gemensamt respektive på egen hand. Samtidigt är jag övertygad om att det rödgröna samarbetet kommer att vara mycket viktigt för våra möjligheter att på allvar utmana regeringen i framtiden, säger Lars Ohly.

Presskontakt: Maria Almström 070-8314543