Ziggy Creative Colony

Ingrid Warming ny vd på Ziggy Creative Colony

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 10:16 CET

Den digitala innovationsbyrån Ziggy Creative Colony tillsätter nuvarande CFO:n Ingrid Warming som ny vd. Samtidigt kliver två av byråns mest seniora medarbetare, Lina Holmgren och Tobian Haire, in som partners. Jeanna Rutherhill, nuvarande VD, väljer att gå vidare.

”Vi tackar Jeanna för två fantastiska år, under de här åren har vi landat många spännande kontrakt, inte minst Telia som vi har äran att få vara lead digital agency åt”, kommenterar Ziggys grundare Darja Isaksson.

Ingrid Warming har varit partner och aktiv på byrån som CFO sedan hösten 2014. Nu tar hon klivet upp till positionen som vd med ansvar för hela verksamheten. Ingrid Warming är 45 år och över tjugo års erfarenhet som ledare och konsult inom it, finans och test, från bland annat Sigma, Know IT och egen verksamhet.

Samtidigt går Lina Holmgren, strateg, och Tobian Haire, creative director, in som partners i byrån. Tillsammans med marknads- och kommunikationschefen Mikael Zackrisson bildar de Ziggys nya ledningsgrupp.

”Ziggy är ett starkt bolag, jag ser verkligen fram emot att få leda Ziggy mot nya framgångar. Vi har ett fantastiskt team som kommer utföra stordåd”, säger Ingrid Warming i en kommentar.

Ziggy Creative Colony är en innovationsbyrå som arbetar med strategi, digital transformation, användarupplevelser och realisering. Byrån har varje år sedan grundandet 2012 blivit nominerad till Årets Byrå. Bland kunderna märks bland andra Teliasonera, Pfizer, Swedbank, Collectum, Lernia, FAR och Vinnova.

Mikael Zackrisson, marknads- och kommunikationschef 070-444 76 94

Ingrid Warming, vd, 070-379 23 47