OptiCaller Software AB

innovaphone och OptiCaller Software i samarbete kring mobil växel med samtalsoptimering

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 13:24 CET

innovaphone som är ledande på IP-växlar och Centrex system som är möjlig att virtulaliseras med vmware  har nu också implementerat in OptiCaller Software patentgodkända callback teknologi för att kunna erbjuda en unik mobil växel.

Tillsammans med OptiCallers programvaror/appar som finns utvecklade till alla smartphones (Android, iPhone, Symbian, Blackberry, Windows Mobile 6.X och inom kort Windows Phone 7) är det möjligt att sänka mobiltelefonikostnaderna med mellan 40-95% för både samtal nationellt men också vid roaming där callback teknologin nyttjas.

OptiCaller programvaran har sedan tidigare också stöd för andra innovaphone funktioner som:

• Call through vilket ger ”ONE number” för både mobilsamtal och samtal med fast telefon och softphone.
  • Växelfunktioner via användarvänligt grafiskt gränssnitt istället för krångliga *# koder.
  • Hänvisning är en annan funktion som numera finns inbyggd i innovaphone och kan enkelt skötas av OptiCaller.

innovaphone har sedan starten 1997 tagit marknadsandelar varje år säger Mattias Hansson VD på OptiCaller Software. Det känns riktigt roligt att samarbeta med innovaphone och tillsammans med deras distributörer också få ut OptiCaller på en global marknad.

Kent Jensen som är Area Manager för innovaphone är imponerad av OptiCaller Software produktportfölj med mjukvara till alla Smartphones och ett kraftigt App Management system som underlättar för våra återförsäljare. OptiCaller har en rad unika egenskaper gentemot konkurrerande system.

Vill du börja sälja OptiCallers produkter kontakta oss via följande länk.

Som återförsäljare/distributör kan du deltaga på vår web-baserade 2 timmars teknik utbildning "OptiCaller Academy" som genomförs varje tisdag. Anmäl er via länken.

Mattias Hansson
VD OptiCaller Software AB
Tel 031-500535
mattias@opticaller.se

Kent Jensen
Area Manager innovaphone
Tel: + 49 (7031) 73009 15
kjensen@innovaphone.com

OptiCaller Software AB’s utvecklar mjukvara (Android, iPhone, Symbian, Blackberry, Windows Mobile och Windows Phone 7)  för mobila växellösningar (mobile extensions) som underlättar människors mobilitet med fokus på kostnadskontroll.