StableTable Scandinavia AB

Innovation från StableTable vann pris i London

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 11:32 CEST

Det skrällde till i London när StableTable som första företag någonsin vann utmärkelse Hotelympia Innovation Award för andra gången i rad. Ett nytt självjusterande bord med fällbar skiva fick även juryn på fall.

”Vi är djupt imponerande av StableTable®, som fortsatt lyssna på kundernas behov och vidareutvecklat produkten så att den nu löser ytterligare ett problem”, förklarade Stirling Johnston, juryns ordförande. ”Det är första gången någonsin vi ger priset till samma företag två gånger i rad, men StableTable® är en välförtjänt vinnare.”

Konkurrensen var knivskarp, med över 100 nominerade produkter och det var en mycket glad Sven Henningsson som tog plats på scenen efter Sir Terence Conran, som fått motta en Lifetime Achievement Award.

Fällbar bordsskiva är en stor fördel på alla uteserveringar där man samlar man ihop borden varje kväll. Med StableTable Flip Top får man in 15 bord på samma yta som tidigare rymde fem bord. ”I många länder behöver man lyfta in alla borden varje kväll och husen har ofta smala dörrar och passager. StableTable Flip Top löser ett verkligt problem för krogägarna och det smarta bärhandtaget gör att man kan lyfta två ord åt gången”, förklarar Sven.

Självklart står även de här borden stabilt. Glöm vikta servetter under bordsbenen, ställskruvar och irriterande bord som aldrig slutar vicka! StableTable® är ett unikt, patenterat bord som automatiskt ställer sig stabilt på alla ojämna underlag. Hemligheten? Bordet har ett rörligt och ett fast benpar. En enkel men smart, mekanisk konstruktion sitter väl skyddad i mittpelaren och klarar höjdskillnader på upp till 25 mm. Fungerar lika bra utomhus som inomhus.

StableTable Scandinavia AB är ett svenskt entreprenörsföretag med säte i Lund.

StableTable® är ett unikt, självstabiliserande bord. Tack vare ett mekaniskt, patenterat system ställer sig bordet helt automatiskt stabilt på alla olika underlag både inomhus och utomhus.

·
Bordet kan kombineras med alla olika bordsskivor.

·
StableTable® tillverkas i Sverige i en certifierad fabrik. Stativen är återvinningsbara.

·
StableTable® är ett registrerat varumärke.

·
Mer information finns på www.stabletable.se