Promosalons Sverige AB

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 15:27 CEST

Presskommuniké, juni 2013.

INNOVATIONER PÅ SILMO 2013

Med ett omfattande och heltäckande spektrum av produkter, stilar och varumärken, presenterar SILMO 2013 www.silmoparis.com en kvalitativ översikt av produktutbudet och uppmärksammar utställarnas respektive varumärken och innovationer för att locka besökarna till nya upptäckter och inköp.

Två nya forum – FASHION STYLE och LA MANUFACTURE -  fokuserar på varumärkes- och produktinformation och samtidigt betonas bilden av kvalitet och kreativitet tack vare innovativa planlösningar.

FASHION STYLE, som ligger i Hall 6, beskriver alla modetrender presenterade på SILMO - ett hundratal franska och internationella märken; ready-to-wear, lyx, casual och moderna inslag kommer att visas i en unik utställninsavdelning på nära 1.000 m2 indelad i tre segment:

·  The Catwalk, härvisas alla de symboliskt manliga och kvinnliga modemärkena. För att uppnå en maximal effekt av en traditionell modevisning arrangeras en 35 m lång catwalk där ett hundratal modeller visar glasögonen.

·  The Showroom, här har deltagarna möjlighet att återskapa varumärkets image och miljö med hjälp av skyltdockor, tillbehör, företagsimage etc.

·  Style on View, under hela mässperiodenges en översikt av de senaste stilarna och trenderna via en audio-visuell presentation. Presentationen placerarutställarnas varumärken i ett autentiskt modesammanhang.

La Manufacture, mötespunkten mellan hallarna 5 och 6, fokuserar på kompetens, arbetsområden och färdigheter inom den internationella glasögonbranschen.

I en livlig och modern atmosfär, med influenser från modevärlden och storstadens lofthouse känsla, presenteras det på La Manufacture viktig fakta om material, former och färger - ovärderlig information som speglar det rika utbudet av nya produkter från designers, tillverkare och alla som uppskattar vackra föremål med högt mervärde.

La Manufacture, med ny design och utformning, uppmärksammas aktuella sociologiska utmaningar.  Här fångas dagens motton: en längtan efter äkthet, sökandet efter produkter med själ och ekologiskt tänkande.

Silmo 2013 förbereder ditt besök…….

www.silmoparis.com

För mer information, kontakta mässans representant i Sverige

Promosalons Sverige AB, tel. 08-660 40 11 eller sweden@promosalons.com